Scoutfit

De Scoutfit laat zien dat je bij Scouting hoort. De kleur geeft aan bij welke speltak je zit en neemt de ongelijkheid tussen de leden onderling weg. Zo ziet iedereen er hetzelfde uit en is er geen verschil.

Bij iedere activiteit, zoals de wekelijkse opkomst, het kamp en de jaarlijkse groepsactiviteiten, doe je als lid van Scouting je Scoutfit aan. Als je nog niet bent geïnstalleerd, mag je alleen de blouse/trui dragen, zonder tekens, das en dasring. Als je geïnstalleerd bent, mag je je complete Scoutfit dragen.

In de loop van de jaren wordt deze blouse uitgebreid met insignes van vaardigheden (voor iedere speltak anders) die ze hebben laten zien in speciale opkomsten en kampen/activiteiten waar ze zijn geweest.

Alle onderdelen van de Scoutfit zijn verkrijgbaar bij de Scoutshop via www.scoutshop.nl. Op de website van de ScoutShop vind je ook adressen van de ScoutShop-winkels.